Thursday, February 17, 2011

Dari hati

Jam dinding bilikku menunjukkan pukul 430 pagi, terasa badan ini sungguh tak selesa, lenguh-lenguh satu badan, perut rasa kejang-kejang je..susah untuk aku menghuraikan di sini. Tapi sungguh rasa tak sedap badan. Melihat puteri-puteriku tidur dengan lena, tanpa ada sebarang kerisauan di wajah mereka, sungguh indah mereka diulit mimpi barangkali. Mereka segala-galanya bagi aku. Kesyukuran menadah tangan kepada Ilahi, kerana memberikan rezeki yang amat berharga ni buat kami..alhamdulilla

Menatap wajah peneman hidupku di dunia ini, bagaikan tidak sanggup kehilangan dirinya. Terlalu banyak suka duka kami harungi bersama-sama di bumi sakura ini sejak kami di hijab kabul lebih kurang 5tahun yang lalu. Bukan mudah untuk kami mengharungi hidup di sini, tambahan pula berjauhan dari keluarga.Tapi kadang-kadang itu amat baik untuk kami mengenali hati budi masing-masing.
Susah senang kami di sini, biarkan kami sahaja yang tahu.. Setiap orang ada kisah hidup masing-masing, begitu juga kami.Tiba-tiba teringat kembali detik-detik pertemuan kami. Sesungguhnya ALLAH swt Maha Adil, jodoh dan pertemuan, ajal maut semua ditentukan olehNya. Dan aku bersyukur aku diketemukan dengannya.

Ku lelapkan mataku kembali, agar tidak memikir yang bukan-bukan. Kringgg..jam loceng berbunyi menunjukkan jam 530pagi, seruan subuh untuk kami..Selesai menunaikan solat subuh, daku rebah di tilam kembali, menyambung tidoku..terasa kepala ni amat berat..doaku kuatkan diri ini untuk meneruskan rutin harianku..

2 comments:

  1. yup.. setiap org ada kisah masing2 n susah senang kita biarla kita saje yg tahu. semoga kehidupan kita semua sentiasa dilindungiNya.
    ishouni gambarimasu (^o^)

    ReplyDelete
  2. insyaALLAH betui tu murni..aminn :);)

    ReplyDelete