Friday, March 23, 2012

Wajah Baru..:)

Bismillahirahmanirahim...

Sudah lama tidak berblog, tidak blog walking...tiba2 terasa nak aktif blog semula..dulu pun bukan la aktif sangat, sekadar mengisi masa sendiri dan mencoretkan cerita2 untuk dijadikan kenangan hari esok..insyaALLAH.

Salam kembali kepada semua kawan2..sudah dekat 1tahun kami berhijrah dari Yokohama ke Osaka. Alhamdulilla sudah dapat menyesuaikan diri..walaupun pada hakikat ye amat merindui Yokohama dan kawan2 di sana. Sesungguh Allah swt tu lebih mengetahui dan memberikan yang terbaik untuk hamba2Nya..insyaALLAH..

Kantou dan Kansai, rasa ye banyak perbezaan, tetapi insyaALLAH lama-lama kami sudah biasa dengan keadaan di sini.. Dan kami pun bukan ye nak tinggal lama di bumi matahari terbit ni. Di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung..

Sekarang dah nak masuk musim bunga..kalau dadulu setiap kali nak masuk musim bunga, mesti rase tak sabar nak mengakhiri musim sejuk, tetapi sekarang...hohoho..sejak ade pollen allergic ni, rase tak larat nak hadapi musim bunga lama2 kat jepun ni..siang malam tak selesa..Apabila Allah swt telah menarik suatu nikmat yang diberikanNya, baru la rasa rugi ye ..Sentiasa la bersyukur di atas segala nikmat yang ALLAH berikan kepada kita di waktu senang dan susah..Ini adalah peringatan untuk diri saya sendiri..insyaALLAH..

Ok, rasa nya sampai di sini dahulu, setelah penat membuang segala sawang2 sini, coretkan sedikit cerita, dan saya akhiri coretan saya..:)

10 comments:

  1. welcome back aisha :))
    lawa langsir baru tue...

    ReplyDelete
  2. Tu lah aisha,tgk member2 kita yg dulu rajin berblog semua dah slow skrg,huhu,ida je kot yg aktif,hehe.slmt kembali aktif,blog cantik!

    ReplyDelete
  3. Ayu - huhu..thanks ayu..:)

    fith- tulah fith, geng2 kite semua tak aktif sgt gak tgk..ida je, slalu sempat gak jenguk2 blog ida..saya rindu nk bace celoteh2 awak kt blog..:) terima kasih fith.saje tukar lngsir cantik sikit, moga ade pemangkin nak update blog..neghn egh ;p

    ReplyDelete
  4. salam kenal... hanis pun busy sejak dua menjak ni nak update pin susah apatah lg nk bw huhu... bestnya dh spring kat sn...

    ReplyDelete
  5. ehem ehem..nama saya disebut disini hihi.aisha,tebal ye sawang awak..baru siap cuci ye..hihi.saya takleh tinggal blog sbb tu salah satu terapi utk saya dlm keadaan skrg :-)

    ReplyDelete
  6. Inshallah You will keep bloggging .......

    auto leasing

    ReplyDelete
  7. salam wbt aisha..terima kasih sudi datang ke blog yang tak seberapa tu..
    biasala blog ni,ada masa surut dan pasang dia. kalau rajin update,kalau malas,biarkan je..hehe*itu saya la*

    ReplyDelete
  8. Wsalam. Terima kasih singgah. Pernah singgah dulu blog ni melalui link ida kot. Blog utk catatan memori selagi terdaya, ada masa dan cerita boleh ditulis sbgai kngan sndiri. :)

    ReplyDelete
  9. hanis - salam kenal hanis, sini osaka mmg jarang yuki..tulah panas dah sikit2 sini :)

    ida- hihihi..tulah bersarang dah ida..insyaALLAh akan cuba update blog ni slalu :)

    Kamalia- salam. hihi.blog saya pun biasa2 je..sama la kite update bile rajin je..:)

    asmara- tq asmara..oo dr blog ida kot..insyaALLAh sama2 la kite yek :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus aisha.. kalau tak selalu update pun sekali sekala sekadar melepaskan sesuatu dan berkongsi seuatu yang bermanfaat..:)

      Delete